דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק באינטרנט 

מאת    [ 27/03/2012 ]

מילים במאמר: 888   [ נצפה 2189 פעמים ]

שיווק באינטרנט הוא אופציה ממוקדת לשיווק, לאפשר לאתרי אינטרנט להגדיל את הנוכחות האינטרנטית של המוצר או השירות ולקדם אותו באמצעות הרשת בעיקר באמצעות:

  • פרסום במנועי חיפוש
  • קידום אתרים אורגני
  • באנרים ופרסום באתרים שונים
  • שיווק באימייל- ניוזלטרים
  • אינדקסים
  • ועוד ועוד...

 

ההבדלים בין שיווק קלאסי לשיווק באינטרנט

בשנות ה-90 הייתה נטייה לפנות בעזרת אמצעי שיווק להמונים (עיתונים, רדיו, טלוויזיה וכד') לקהלים גדולים ככל שניתן- משחק של מספרים: ככל שתגיע ליותר אנשים, סטטיסטית גדל הסיכוי להגיע ללקוח. אבל המגמה הזו משתנה, אנחנו משקיעים היום יותר זמן בפילוח האוכלוסייה ובחירה מדויקת של הערוצים באמצעותם נגיע לאותה קבוצת אנשים נבחרת, אנחנו מצפים לאחוזי הצלחה גדולה יותר מתוך כל פניה בגלל התאמה בין המקבל למסר- במקום לפרסם תחליפי חלב-אם בטלוויזיה מפרסמים אותם באגף יולדות, כך מבטיחים נכונות גבוהה יותר להקשבה מצד הלקוח. האינטרנט לא רק מקל על שיפור השיטה, לשיווק אינטרנטי יש הבדלים נוספים לעומת השיווק הקלאסי.

השיווק באינטרנט הוא מדיד יותר

גם בעבר היו דרכים למדוד הצלחה אך הן היו כלליות והכילו הרבה הערכות למדידת תוצאות של קמפיין פרסומי או צעד שיווקי. באינטרנט הכול מדיד- כמה קליקים היו על המודעה, כמה אנשים נכנסו לאתר וכמה מהם לחצו על כפתור הקניה. אפשר לנתח עלויות, רווחים ולדייק בבחירת המדיה, הקמפיין, ואפילו הגרסה הטובה יותר של המודעה.

שיווק באינטרנט מאפשר החלטות אסטרטגיות המבוססות על נתונים

נתוני עבר נאגרים, נשמרים ומהווים בסיס המאפשר קבלת החלטות טובה יותר בקמפיין הבא. המידע מאפשר להשקיע את הכסף באפיק שהביא תמורה גבוהה יותר, ולשנות בקמפיין, באתר, במעורבות במדיה החברתית כל מאפיין של הקמפיין, כך שיותר לקוחות יבואו, יישארו ויבחרו להשקיע את כספם.

השיווק באינטרנט מפלח את השוק

לעומת אמצעי שיווק המוניים, אשר פעלו על הגעה לכמה שיותר לקוחות סופיים. במטרה שמתוך האוכלוסייה אלו שהמוצר או השירות מתאימים להם ישתכנעו להשקיע בו את כספם. באינטרנט אפשר לבחור לפרסם באתר אשר מושך את הלקוחות הפוטנציאליים באופן  מדוייק, אתרים גדולים כמו גוגל או פייסבוק מאפשרים פילוח אוכלוסיה לפי מין, גיל, מקצוע, תחביב, תחומי עניין והיסטוריית גלישה. כך אפשר לסנן את האוכלוסייה ולפרסם רק לאוכלוסיה שמתאימה לכם ואשר המוצר או השירות שלכם מתאים לה.

השיווק באינטרנט הוא מקור קבוע

לעומת פרסומת המושמעת או  משודרת  מספר נתון של פעמים או דפוס אשר יוחלף באחר כעבור יום או שבוע או חודש (לא כולל חדרי המתנה של רופאים) בשיווק באינטרנט השיח עם הלקוחות הפוטנציאליים הוא מתמשך. קודם כל האינטרנט לא נסגר בלילה, בסופשבוע או בחגים, לקוחות יכולים לחזור אל כל אתר מתי שהם בוחרים. לקוחות או לקוחות פוטנציאליים רבים בוחרים להעניק לאתרים את כתובת המייל שלהם כדי שהראשונים יוכלו לשמור איתם על קשר, לספק להם מידע ולעניין אותם במוצרים נוספים או שירותים משלימים.

שיווק ברשתות חברתיות

פידבק חיובי עובר טוב יותר ומהר יותר באינטרנט, בעיקר תודות לרשתות חברתיות, המאפשרות העברת מידע מהירה לא רק בין אנשים אלא בתוך קהילות ובין קבוצות של אנשים אשר לא בהכרח מכירים ביניהם. יתרון נוסף הוא בערך המוסף שלקוחות פוטנציאליים מעניקים לחוות דעת אישית של מכר.

לסיכום

שיווק באינטרנט הוא יעיל יותר משיווק קלאסי, אפשר לתקן הגדרות לאורך חיי הקמפיין, כמו את הטקסט, התמונה או האוכלוסייה, לנתח את התוצאות ולדעת בדיוק מה ההחזר על ההשקעה. צרו נוכחות אינטרנטית נכונה עבורכם, השקיעו בניהול תוכן ובמערכת ממוחשבת אשר מעניקה לכם תמיכה ומאפשרת עבודה אפקטיבית תוך התחשבות בהגדרות חוק, מטרות הקמפיין והאוכלוסייה אליה פונים.

אפי להב, סמנכ"ל שיווק senzey.com סנזיי הינה תוכנה לניהול עסק, תוכנה לניהול פרויקטים, תוכנה לניהול משימות, תוכנה לניהול עובדים, תוכנה לניהול זמן, תוכנת ניהול משרד ויומן, ניהול כספים, ניהול לקוחות ושיווק. מהדורות המותאמות לבתי תוכנה, בתי סטודיו, בתי דפוס, משרדי אדריכלים, קבלנים, יזמים, גני ילדים, חוגים וסדנאות, קבוצות ועוד 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב